Parteneriatul dintre Ringier și Oracle
Parteneriatul dintre Ringier și Oracle

Parteneriatul Ringier și Oracle [data management] si comunicatul buclucas

Comment
Acest post a fost scris pe FaceBook si am promis ca va fi primul post de aici :) Este despre data management si are legatura cu articolul despre parteneriatul Ringier de aici Link Articol

Parteneriatul, data management-ul și beneficiile neexplicate.

Hai sa scriu cel mai lung post al meu pe FB, sa demonstram inca o data ca FB este cel mai mare publisher :) 

Legat de articol, parca e scris de un editor WowPizd(chiar daca e comunicat de presa), e inadmisibil ca o stire atat de importanta in zona de ad tech sa aiba parte de o astfel de abordare. Solutia ce permite analiza datelor? Tehnologia Oracle? Care tehnologie? Tot marketing cloud-ul? Doar Bluekai? Pe bune, toate produsele Oracle analizeaza date. De fapt, ce vorbesc, un produs ad tech care nu analizeaza date, este fie outdate, fie e zontera [sau adocean//glumesc ma, relax:D].

Revenind la esenta articolului, demersul mi se pare unul foarte bun, in directia in care trebuie. Tot procesul de media va deveni, mai devreme sau mai tarziu, automatic si data driven; ca ne place sau nu, mai putin input uman face bine, un algoritm negociaza mai bine decat o regie. Insa pentru toate astea, pentru automatizarea si eficienta campaniilor programatice(sper ca asta e scopul, articolul nu ma ajuta), un publisher nu are nevoie de un DMP(mai ales unul 3rd party). Nu are si gata. DMP-ul(data management platform) ajuta procesul de cumparare de media, la targetari eficiente si retargetari creative; adica in partea cealalta. Odata ce un advertiser[bun] lanseaza o campanie, de cele mai multe ori foloseste date 1st party pe care le completeaza cu anumite date 3rd party de care mai are nevoie(Bluekai, parte Oracle, e cel mai folosit pt asta). DSP-urile au deja conexiuni facute cu cei mai importanti provideri de date. Credeti vreodata ca vreun advertiser o sa-si faca o targetare bazata pe datele primite de la publisher? Adica de la cel cu care in general negociaza preturile…LOL

De ce e demersul bun?

Pentru ca publisherul are nevoie(ca de apa) de un tool de audienta(cat mai private daca se poate), ca sa poata ajuta vazarile directe, pentru ca trebuie sa-si cunoasca traficul cat mai bine ca sa stie ce fel de content sa livreze. Contentul livrat eficient, la cine trebuie si in momentul potrivit, va avea un impact pozitiv asupra traficului (bounce, page per visits, etc). Odata cu toate aceste avantaje, ofc, userul va vedea mai multe campanii [bine targetate, domnu’ advertiser, da?], ceea ce va duce la o crestere a tuturor metricilor, deci si a RPM-ului.

Cel mai important lucru este ca aceste date sa fie in siguranta. Nu sunt multi publisheri care-si permit sa aiba propriul Data Warehouse sau alta solutie de data management, insa ultimul lucru pe care ti-l doresti este sa-ti vezi traficul tau scump (ca e scump, nu? ca ai investit in tech) retargetat pe cocoseladormit.com.

Exista astfel de tooluri? Clar, insa trebuie sa investesti niste timp si sa pregatesti niste oameni (sa-ti faci o undita, cum zice lumea).

Altceva?
Asta o sa fie primul articol pe blogul meu de adtech.

Cornel

Author

Cornel Axin

Mai mult de zece ani în online advertising, ultimii cinci în adtech/programmatic media, lucrând pentru publisheri, advertiseri și soluții adtech din Olanda, US, UK și mai recent UAE. Extrem de pasionat de ad-tech, dependent de Producthunt și, cel mai probabil, în prima sută de utilizatori ai Betalist.

Up Next

Discussion about this post