Programmatic-problematic si cat de manuala este automatizarea
Programmatic-problematic si cat de manuala este automatizarea

Programmatic-problematic si cat de manuala este automatizarea

Comment
Acest post a fost un raspuns[si pe Fb] la cel al lui Orlando Nicoara, referitor la stadiul industriei de programmatic din RO. Link Articol

Mai degraba problematic decat programmatic

Asadar, NU cred ca [programmaticul] este ceva in stadiul de speranta pentru ca e folosit in Romania de pe vremea cand nici nu se numea asa. Cred ca termenul in sine sperie. Adoptia procesului este oprita de oameni si apoi de rezultate(in stransa legatura una cu alta). I-as pune in doua categorii: cei cu putere in industrie care nu prea au ce castiga de pe urma lui(ahem) si aia care sunt pusi in fotoliile manageriale si care nu pot explica in mod coerent „cele 200 de milisecunde”.

Este evident ca publisherii vor sa stie mai multe despre adtech, ar fi chiar culmea sa nu, informatia e la un click distanta. Strategia pe care o adopta, insa, este una -de cele mai multe ori- gresita, incercand s-o construiasca dupa ureche. Este adevarat ca totul pleaca de la date, dar un DMP nu este obligatoriu sa fie in adstackul publisherului inca de la inceput. Apoi, daca totusi ai bani si ii bagi intr-un DMP, ar trebui sa stii ca asta-i ca arta, vinul sau Keanu(they get better with age :D), nu poti astepta rezultate dupa 6 luni. Asta poate fi raspuns si pentru prietenul bulgar care, btw, sunt surprins sa aflu de mai sus ca la 2Bn ad impressions(intamplator ne-am intersectat intr-un proiect), nu au suficiente date. [Referitor la comentariul lui Dragos Stanca]

Date, date si iar date

Sunt multi parametrii care trebuiesc luati in considerare cand vrei propriul layer de programmatic: vendori, costuri, echipa, cunostiinte, inventory, adplacements; daca te astepti sa functioneze toate programmatic(automatic), ai gresit din start. E mai multa nevoie de oameni in programmatic trading decat in traditional online sales (si acum toti oamenii de sales in cor: Whoop, whoop!).

In ceea ce priveste valoarea datelor publisherilor versus G si Fb, iar le-as lua apararea: O audienta bine segmentata, de exemplu posesori de Maybach care intentioneaza sa-si schimbe masina nu-s multi :D. Audienta asta, si in general orice alta audienta pe care o creezi cu un DMP, nu esti obligat s-o pui in nicun sistem RTB-enabled ci, mai degraba, ai putea s-o vinzi catre canalul de affiliate si sa obtii $500 pe lead sau %persale. Ar trebui sa ai un astfel de canal, ar trebui sa ai si o platforma de tracking si CRO care sa-ti spuna ce sanse ai sa converteasca acea afisare si sa decida ce campanie va rula.

So, cum programmaticul nu inseamna doar RTB, un DMP poate sa te ajute sa decizi ce anume sa livrezi pentru o anumite afisare: campanie directa, SSP, adnetwork, affiliate sau poate niciuna dintre ele, poate e mai bine sa afisezi mai vizibil blocul de Share pentru ca persoana activa nu da click pe ad-uri sau are adblock.

Cornel

Author

Cornel Axin

Mai mult de zece ani în online advertising, ultimii cinci în adtech/programmatic media, lucrând pentru publisheri, advertiseri și soluții adtech din Olanda, US, UK și mai recent UAE. Extrem de pasionat de ad-tech, dependent de Producthunt și, cel mai probabil, în prima sută de utilizatori ai Betalist.

Up Next

Discussion about this post